News

Club statement on Mail on Sunday article

The club has today called on the Mail on Sunday to correct the entirely false report written by Joe Bernstein and published in both print and online editions of today’s newspaper.

24 May 2020

The article falsely suggests that players from the club led by Lewis Dunk made direct representations to the club’s chairman Tony Bloom concerning the club’s stance on the Premier League’s Project Restart plans. The club can confirm that no such conversations have ever taken place.

The club has written to the Mail on Sunday requesting that they remove the article from its website and print a correction in next week’s newspaper, and has referred the matter to its lawyers to consider further action.

The club’s stance, entirely supported by our players, has been very clear and entirely consistent since the start of the pandemic: we wish to complete the season when it’s as safe as possible to do so, while ensuring the competition format remains as consistent and as fair as possible.

In nine consecutive weekly media briefings, all conducted on the record, the club has remained entirely accessible, open, and transparent to all questions to support all media outlets throughout this very difficult period.

It is therefore extremely disappointing that a story based on totally inaccurate information, seemingly from an off-the-record briefing from outside of our club, has been presented as fact without any effort whatsoever being made to contact the club for verification or comment.

Latest News

More News